Чищення паливних форсунок інжектора
Двигуни сучасних автомобілів економічні і мають хороші потужностні і екологічні параметри. Для забезпечення цих параметрів велику роль має значення правильної роботи паливної системи автомобіля, передусім, правильна робота інжектора, яка неможлива при забрудненні форсунок, адже на них покладена основна робота по змішуванню повітря і палива, і подання його в камеру згорання.
Загальна практика експлуатації автомобіля дозволяє стверджувати, що використання вітчизняного палива приводить до необхідності чистити інжектори через 20-30 тисяч кілометрів пробігу автомобіля або, приблизно, через два роки експлуатації. Проте відмітимо, що таких показників, як терміни або пробіг, іноді недостатньо для визначення необхідності чищення інжекторів. Великий вплив, окрім умов, мають випадкові чинники, наприклад: перебої в електронній системі управління двигуном, заправки неякісним паливом і т.д.
Навіть під час роботи двигуна на досить якісному паливі, система уприскування (зокрема форсунки) поступово забруднюється. Сторонні хімічні елементи і їх з'єднання - сірка, бензол, олефін і так далі, що містяться у бензині, під тиском інжекції і при високій температурі мотора перетворюються на лакові і смолянисті відкладення, які важко змити. А використання неякісного бензину прискорює процес засмічення інжекторів.
Поширеною несправністю є забруднення форсунок. Вони розміщені в зоні дії високих температур, тому відбувається закоксования смолами, які міститися в паливі (особливо низькоякісному), утворення на форсунці твердих відкладень, що перекривають (частково або повністю) розсіювальні отвори і порушують герметичність голчастого клапана. Це призводить до погіршення роботи двигуна : знижується його потужність, робота на неодруженому ходу стає нестійкою, виникають провали в режимі розгону, збільшується токсичність газів, що відпрацювали, скорочується термін служби лямбда - зонду і каталізатора. У засміченій форсунці зменшується продуктивність, змінюється напрям і форма факела розсіювання, можливо навіть повне припинення топливоподачи.
Засмічення форсунок стає помітним з настанням холодів, коли випаровуваність бензину погіршується: з'являються проблеми з пуском непрогрітого двигуна, провали в його роботі і т.п... Заправляючи автомобіль на перевіреній АЗС (мережі АЗС), що викликає довіру, можна успішно проїздити на нім декілька років. Особливо актуальна проблема використання сурогату (неякісного продукту) на випадковій заправці. Ця проблема для тих, хто виїжджає за межі "рідних місць".
Основним способом відновлення нормальної працездатності форсунок є їх промивання. Існує багато прийомів здійснення цієї процедури, але умовно їх можна розділити на два види: зі зняттям форсунок з автомобіля і без зняття.
Промивання автохімією без зняття форсунок
Паливний шланг автомобіля відключають від системи уприскування, і підключають замість нього шланг, по якому піде спеціальний хімічний розчин, на якому і запускають двигун автомобіля. Він і руйнуватиме накладення, що утворилися, усередині рампи і паливних шляхів форсунки, призводячи до її очищення.